26-06-2024: Bjärtrå District

Ik voel de camper bewegen op de vering. Ik hoor gerommel in de kastjes. Het is Marc die het ontbijt klaarzet. Ik kleed me snel aan en ga naar beneden. We rommelen nog wat en rijden daarna weg.

We rijden vandaag richting de Höga Kusten, de hoge kusten. Het is een behoorlijke rit die we opleuken met wat uitstapjes onderweg. Bij de eerste camping waar we willen staan, lijkt er niemand te zijn. Een beetje desolaat ook. Bij de tweede hebben ze geen wasmachine. In een oude app met kampeerplekken staat dat bij de destilleerderij ook een camping is. We slaan de weg in van de destilleerderij, zonder dat de camping staat aangegeven. Achter de destilleerderij staan prima plekken om te staan. Er is een groot tentenveld, glampingtenten en een hostel. We boeken online een plekje en rijden een plekje op. Ik kook met fantastisch uitzicht over de baai. Wat een fijne plek!

We zetten de camper neer en gaan naar het restaurant om daar een drankje te drinken op het terras.
Bij de destilleerderij is er dit weekend een whiskey festival. Er staan feesttenten en de biertafels worden uitgestald. Het lijkt best een grote happening te worden.

In het servicehuis is een wasmachine, die kennelijk bij de camping inbegrepen zit. We mikken al onze kleding er in en hangen allerlei lijntjes op die straks dienst moeten doen als waslijn. We hebben niet eens een schone onderbroek meer.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *